Tuesday, December 21, 2021

Konflikter af interracial dating

Konflikter af interracial dating



Engagement og intimitet 7. Mændene kunne gifte sig ind i nogle af de matrilineære stammer og blive accepteret, da deres børn stadig blev anset for at tilhøre moderens folk. Moderne brug af sammenlægningsmetaforen var Ralphs Konflikter af interracial dating Emersons private vision om Amerika som en etnisk og racemæssig smeltedigel, en variation af begrebet smeltediglen. Før borgerkrigen blev beskyldninger om støtte til miscegenering almindeligvis fremsat mod afskaffelsesfolk af forsvarere af slaveri. Japanske slaver menes at være de første i deres nation, der ender i Europa, konflikter af interracial dating, og portugiserne købte et stort antal af hundredvis af japanske slavepiger for at bringe til Portugal med seksuelle formål, som bemærket af Kirken i Det nøjagtige antal amerikanere i Vietnam kendes ikke. Ifølge Xavier Guillaume var amerikanske soldaters voldtægt af japanske kvinder "almen praksis".





R29 Original serie



Du vil finde adskillige singler i dag, der søger interracial forbindelser. Nyhedsoverskrifterne, der er store, der er adskillige gratis online datingsider og software, der er let tilgængelig, der er blevet genereret kun for interracial engagement.


Faktisk inkluderer en masse succesrige elskere, der bare stødte på en interracial datingside, indhold og trives nu. Vi har bygget en oversigt over de bedste interracial-websteder, som faktisk kan være internetdating der. Disse websteder tilbyder ikke kun et område til at opfylde woguys, der er varieret konflikter af interracial dating, ikke desto mindre inkorporer tips og råd til interraciale interaktioner. Tag et kig på webstederne nedenfor for at opdage din specielle.


Nogen base er fuldstændig massiv, hvilket gør det ikke noget problem at finde damen eller fyren med hensyn til forhåbningerne. Hvis interracial forhold vil være sagen, er det virkelig en nem opgave at slanke din jagtværdi i henhold til etnicitet. På trods af et interracial forhold er AFF kendt for sine åbensindede mennesker. Du er i stand til at tilmelde dig AFF gratis for at oprette en profil og begynde singler, der gennemser dit område. Med hensyn til interracial partnerskab, dette fantastiske konflikter af interracial dating er en af ​​de bedste, når du ser på videospillet, konflikter af interracial dating.


Interracial Match Med hensyn til interracial partnerskab er denne fantastiske side en af ​​de bedste, når du ser på videospillet.





dating hjemmeside kritik



Spring navigation over! Historie fra Unbothered. Hvad vi mister, når vi fokuserer på hvidhed i forhold mellem racer Nylah Burton.


Den måde, vi taler om interracial forhold i U. I øjeblikket fremstilles interraciale forhold som sociale fænomener, der skal fetichiseres og varemærkes. Og korrekt anerkendelse af magtdynamik er fuldstændig i modstrid med missionen om at varetage. Interraciale relations influencers på TikTok og Instagram er et godt eksempel på dette. Under blandet familie og mellem racer kan man finde den mest subtilt skadelige - og ærligt talt, utroligt skræmmende - diskurs om race.


Ikke kun er forhold mellem hvide og farvede i fokus i de fleste samtaler om interracial dating, der er også fokus på, at den ikke-hvide partner er sort. Men ulige - og indviklede - racemæssige eller etniske magtdynamikker kan eksistere mellem to personer med forskellig identitet. Når vi sletter realiteterne for ikke-hvide mennesker i forhold, får disse magtdynamikker og tilfælde af skade lov til at blomstre, fordi de ofte er uundersøgte, uanfægtede og ignoreret.


For nogle mennesker kan denne fortrolighed gøre den kraftdynamik, der opstår, lettere at navigere. Disse forhold har vist hende, at fælles oplevelser betyder meget.


Layla er enig. Ud fra mine egne romantiske og platoniske forhold til ikke-sorte farvede mennesker ved jeg, at deling af erfaringer med racisme giver os fælles fodslag. Men det gør mere positive ting som kulturelle traditioner, vaner og minder omkring familien. Men det er de samme fælles oplevelser, der gør det sværere at diskutere problematiske eller sårende ting, der kan dukke op.


Det føles næsten som at vende ryggen til noget, der tidligere har bundet jer sammen. Hvis medier almindeligvis begår den fejl at fremstille interracial relationer med hvide mennesker som lysende eksempler på racemæssige fremskridt, så begår de også den fejl at antage interraciale forhold mellem mennesker af farvede er blottet for ethvert behov for fremskridt eller endda læring.


Med hvide mennesker føles det mere skåret og tørt. Satserne for denne interraciale ægteskabsdynamik kan spores tilbage til, da sorte mænd flyttede ind i Lower Rio Grande Valley efter borgerkrigen sluttede.


De giftede sig ind i etniske mexicanske familier og sluttede sig til andre sorte mennesker, der fandt et fristed i U. Fra midten af ​​det 19. århundrede til det 20. århundrede var de flere hundrede tusinde kinesiske mænd, der migrerede, næsten udelukkende af kantonesisk oprindelse, hovedsagelig fra Taishan. Anti-miscegenation love forbød kinesiske mænd at gifte sig med hvide kvinder i mange stater. Efter Emancipation Proclamation migrerede mange kinesiske amerikanere til det sydlige USA, især til Arkansas, for at arbejde på plantager.


I midten af ​​erne boede 70 kinesere i New York City, og 11 af dem giftede sig med irske kvinder. I New York Times rapporterede den 6. august, at hvide irske amerikanere var gift med kinesiske mænd i New York, med mange flere samlevende.


I , baseret på Liangs forskning, af mændene i mere end 20 kinesiske samfund i USA, anslog han, at en ud af hver tyve kinesiske mænd kantonesisk var gift med en hvid kvinde. Før borgerkrigen blev beskyldninger om støtte til miscegenering almindeligvis fremsat mod afskaffelsesfolk af forsvarere af slaveri. Efter krigen blev lignende anklager rejst mod fortalere for lige rettigheder for afroamerikanere af hvide segregationister. Ifølge disse anklager blev de i hemmelighed planlagt ødelæggelsen af ​​den hvide race gennem fremme af sammenblanding.


I s hævdede segregationister, at et kommunistisk komplot for at fremme miscegenation for at fremskynde overtagelsen af ​​USA blev finansieret af Sovjetunionens regering. I citerede segregationister den antisemitiske fup A Racial Program for the Twentieth Century som en kilde til beviser, der beviste den formodede gyldighed af disse påstande.


Anti-sammenlægning tegnefilm, såsom dem, der blev udgivet af Edward William Clay, var "udførligt overdrevne anti-abolitionistiske fantasier", hvor sorte og hvide mennesker blev afbildet som "broderende og socialiserede på lige vilkår.


Holgate's A Sojourn in the City of Amalgamation "malede en fremtid, hvor seksuel sammenlægning var på mode. Bob Jones University forbød interracial dating, indtil asiatere blev specifikt inkluderet i anti-miscegenation lovene i nogle stater. Skarp beslutning i I USA har segregationister, herunder nutidige kristne identitetsgrupper, hævdet, at adskillige passager i Bibelen, [69] såsom historierne om Phinehas, ser Phineas Priesthood, the Curse and mark of Cain og forbandelsen af Ham, skal forstås som en henvisning til blanding, og de mener også, at visse vers i Bibelen udtrykkeligt forbyder det.


Ægteskab mellem racer har vundet mere accept i USA siden borgerrettighedsbevægelsen. Ikke desto mindre, så sent som , nægtede en fredsdommer i Louisiana at udstede en ægteskabslicens til et par af forskellige racer, hvilket begrundede beslutningen på grund af bekymring for eventuelle fremtidige børn, som parret måtte få. Størstedelen af ​​hawaiianske kinesere var kantonesisk-talende migranter fra Guangdong, men et mindretal af dem var Hakka. En stor procentdel af kinesiske immigranter giftede sig med indfødte hawaiianske, europæiske og multiracistiske hawaiianere.


Indgifte begyndte at falde i s. I Mexico er begrebet mestizaje eller den kulturelle og racemæssige sammenlægning en integreret del af landets identitet. Selvom det ofte ses som en blanding af indfødte og spanske, har Mexico haft en bemærkelsesværdig blanding af indfødte og sorte afrikanere siden kolonitiden. Den katolske kirke modsatte sig aldrig ægteskaber mellem racer, selv om enkeltpersoner skulle erklære deres raceklassifikation i sognets ægteskabsregister.


De fleste giftede sig ikke, men Hung Hui oplyser, at der var en frekvens af seksuel aktivitet mellem sorte kvinder og kantonesiske kulier. Ifølge Osberg købte kineserne ofte slavekvinder og befriede dem, udtrykkeligt til ægteskab.


I det nittende og tyvende århundrede engagerede kinesiske mænd, kantonesere, seksuel aktivitet med hvide og sorte cubanske kvinder, og fra sådanne forhold blev der født mange børn. For en britisk caribisk model for kinesisk kulturel fastholdelse gennem forplantning med sorte kvinder, se Patterson, - Undersøgelsen inkluderede ikke nogen mennesker med nogle kinesiske aner.


Alle prøverne var hvide og sorte cubanere. I El Salvador var der hyppigt blandet ægteskab mellem sorte mandlige slaver og indiske kvinder. Mange af disse slaver giftede sig med indiske kvinder i håb om at opnå frihed, hvis ikke for dem selv, så deres afkom. Mange blandede afrikanske og indiske børn var resultatet af disse foreninger.


Spanierne forsøgte at forhindre sådanne afro-amerikanske fagforeninger, men blandingen af ​​de to grupper kunne ikke forhindres. Slaver fortsatte med at forfølge indfødte med udsigt til frihed. Ifølge Richard Prices bog Maroon Societies er det dokumenteret, at indiske kvinder i kolonitiden hellere ville gifte sig med sorte mænd end indiske mænd, og at sorte mænd hellere ville gifte sig med indiske kvinder end sorte kvinder, så deres børn bliver født frie.


Price citerede dette fra en historie af H. Bancroft udgivet med henvisning til det koloniale Mexico. El Salvadors afrikanske befolkning levede under lignende omstændigheder, og blandingen mellem sorte mænd og indfødte kvinder var almindelig under kolonitiden. Der var mange tilfælde, hvor sorte og mulatmænd giftede sig med mayaer og andre indfødte kvinder i Guatemala. Disse fagforeninger var mere almindelige i nogle regioner end andre.


I Escuintla kaldet Escuintepeque på det tidspunkt, havde de Pipil-talende indfødte, der boede i højere højder, en tendens til at leve væk fra lavlandets kystnære varme lande, hvor sorte og mulatter var koncentreret.


Men efterhånden som sorte mænd voksede i antal i denne periode - udviklede der sig en tendens til, at de giftede sig med indfødte kvinder. I Zapotitlán også kendt som Suchitepéquez var spanierne forholdsmæssigt mere betydningsfulde end i Escuintla. Således havde den mindre afrikanske befolkning mindre mulighed for endogami og var ved at forsvinde i det tidlige 18. århundrede, da sorte giftede sig med mayaer og mulatter giftede sig med mestiser og lavere rangerende spaniere. Men sorte mænd giftede sig ofte med mayakvinder i uformelle fagforeninger, hvilket resulterede i en betydelig befolkning af mestizaje her og i hele kystregionen.


I Valle de las Vacas giftede sorte mandlige slaver sig også med mayakvinder. Kineserne i Costa Rica stammede fra kantonesiske mandlige migranter. Newman, så meget som ti procent af befolkningen i Costa Rica er kinesere, hvis man tæller de mennesker med, der er kinesere, gift med en kineser eller af blandet kinesisk afstamning. Mange mænd kom alene for at arbejde, giftede sig med costaricanske kvinder og taler kantonesisk. Imidlertid taler størstedelen af ​​efterkommerne af de første kinesiske immigranter ikke længere kantonesisk og opfatter sig selv som fulde costaricanere.


Op til s udgjorde mænd langt størstedelen af ​​det costaricanske kinesiske samfund. Mange afrikanere i Costa Rica giftede sig også med andre racer. I selve Cartago blev to afrikanske mænd opregnet med spanske koner og tre med indiske koner, mens ni afrikanske kvinder var gift med indiske mænd.


Spaniere levede sjældent sammen med mulatkvinder undtagen i kvægområdet, der grænser op til Nicaragua i nord. Der boede også to spanske kvinder sammen med afrikanske mænd. I Haiti er der en betragtelig procentdel inden for mindretallet, som er af asiatisk afstamning. Haiti er også hjemsted for Marabou-folk, et halvt østindisk og halvt afrikansk folk, der stammer fra østindiske immigranter, der ankom fra andre caribiske nationer, såsom Martinique og Guadeloupe og afrikanske slaveefterkommere.


De fleste nutidige efterkommere af den oprindelige Marabou er produkter af hypodecent og efterfølgende hovedsagelig af afrikanske herkomst. Landet har også en betydelig japansk og kinesisk haitisk befolkning. En af landets mest bemærkelsesværdige afro-asiater er den afdøde maler Edouard Wah, der blev født af en kinesisk immigrantfar og afro-haitisk mor.


Da sorte og indiske kvinder fik børn med kinesiske mænd, blev børnene kaldt chaina raial på jamaicansk engelsk. Undersøgelsen "Y-kromosomal diversitet i Haiti og Jamaica: Kontrasterende niveauer af kønsbestemt genflow" viser den faderlige kinesiske haplogruppe O-M med en frekvens på 3. Omkring , kantonesiske kulier og migranter migrerede næsten alle mænd under — til Latinamerika; mange af dem giftede sig og boede sammen med den sorte, mestizo og europæiske befolkning i Cuba, Peru, Guyana og Trinidad.


Derudover oplevede latinamerikanske samfund vækst i både kirkesanktionerede og almindelige ægteskaber mellem afrikanere og ikke-farvede. I Buenos Aires i , kun 2. I steg tallene til 3. Raceblandingen steg yderligere, efterhånden som flere afrikanske mænd begyndte at melde sig til hæren.


Mellem og kun Mellem og , dette tal steg til Dette førte til en seksuel ubalance mellem afrikanske mænd og kvinder i Argentina. Fagforeninger mellem afrikanske kvinder og ikke-farvede mænd blev mere almindelige i kølvandet på massiv italiensk immigration til landet. Dette fik en afrikansk mandlig redaktionskommentator til at skændes ud, at sorte kvinder, der "ikke kunne få brød, på grund af den seksuelle ubalance i samfundet må nøjes med pasta".


I kolonitiden giftede mange sorte sig ofte med den indfødte befolkning, for det meste Aymara. Resultatet af disse forhold var blandingen mellem de to kulturer Aymara og afro-boliviansk. Efter Bolivias landbrugsreform af , migrerede sorte mennesker som oprindelige folk fra deres landbrugslandsbyer til byerne La Paz, Cochabamba og Santa Cruz på jagt efter bedre uddannelses- og beskæftigelsesmuligheder. Relateret til dette begyndte sorte individer at gifte sig med mennesker med lysere hudfarve, såsom blancos hvide og mestizos.


Dette blev gjort som et middel til bedre integration for dem selv, og især deres børn, i det bolivianske samfund. Brasilien er det mest befolkede land i Latinamerika. Det er også en af ​​de mest racemæssigt forskellige. På grund af sin racemæssige konfiguration sammenlignes Brasilien ofte med USA med hensyn til dets raceforhold, men tilstedeværelsen af ​​en så stærk blandet befolkning i Brasilien citeres som værende en af ​​dens vigtigste forskelle fra USA.


Det kan dog opdeles yderligere i termer baseret på de vigtigste racemæssige påvirkninger på en persons fænotype. Brasiliens systematiske indsamling af data om race anses for at være en af ​​de mest omfattende i regionen. Det brasilianske institut for geografi og statistik IBGE er dog konstant blevet kritiseret for sin metode til at måle racedemografi.


En vigtig skelnen er, at Brasilien indsamler data baseret på farve, ikke race. Derfor vedrører 'pardo'-kategorien faktisk ikke en specifik fænotype, kun til individets farve. Dette betyder, at en "pardo"-person kan variere fra en person med hvide og indiske aner til en person med afrikanske og portugisiske aner.


Der er en åbenlys forskel mellem disse to fænotyper, som ikke er repræsenteret af paraplyudtrykket 'pardo'. Der har været mange undersøgelser, der fokuserer på betydningen af ​​IBGE's fokus på farve frem for race. Ellis Monk har offentliggjort forskning, der illustrerer konsekvenserne af denne racemæssige ramme på det brasilianske samfund fra et sociologisk perspektiv. I en diskussion om, hvordan regeringens implementering af en dikotom hvid - ikke-hvid blandet race, sammen med sorte og indianere, udtaler han: "Den brasilianske regering, der begyndte i s, førte endda kampagner, der opfordrede brasilianere til at se sig selv som racemæssigt dikotomiske, som sort eller hvid på basis af afrikanske herkomst, uanset farven på deres hud".


S []. De tidlige stadier af de portugisiske kolonier på brasiliansk territorium fremmede en blanding mellem portugisiske kolonisatorer, oprindelige stammer og afrikanske slaver. Denne sammensætning var almindelig i de fleste kolonier i Latinamerika. I denne forstand har flere sociologer sammenlignet den brasilianske kolonioplevelse med Mexicos.


Freyr siger:. Følelsen af ​​nationalitet i det brasilianske er blevet dybt påvirket af det faktum, at det feudale system her ikke tillod en stat, der var helt dominerende eller en kirke, der var almægtig, såvel som af omstændighederne af sammenblanding som praktiseres under fløj af dette system og praktiserede samtidig imod det, hvilket gjorde den absolutte identifikation af den herskende klasse med den rene eller næsten rene europæiske bestand af de vigtigste erobrere, portugiserne, mindre let.


Resultatet er en national stemning dæmpet af en sympati for udlændingen, der er så bred, at den praktisk talt bliver universalisme. Det ville faktisk være umuligt at forestille sig et folk, der marcherer frem mod socialdemokratiet, der i stedet for at være universelt i sine tendenser burde være snævert eksklusivt eller etnocentrisk. For Freyre inciterede mangel på seksuelle fordomme raceblanding, der producerer den brede genetiske variation, vi ser i dag.


Portugisiske mænd giftede sig og fik børn med indfødte og afrikanske kvinder. De samfundsmæssige konsekvenser af dette er, at der opstår en markant diversificering af hudfarver, der slører racerne for dem, der anses for at have 'blandet race'. Forøgelsen af ​​en races indflydelse over en anden i at producere en brasiliansk fænotype skete i etaper. F.eks. løsnede immigrationspolitikken sig i slutningen af ​​20'erne, hvilket resulterede i tilstrømningen af ​​adskillige europæiske samfund, som nu anses for at have 'bleget' brasilianske samfund i nord og nordøst.


Miscegenation har aldrig været ulovligt i de Britiske Vestindien, og befolkningerne i Guyana, [] [] [] Belize, [] [] [] Jamaica, [33] [] og Trinidad [] [] [] [] [] er i dag blandt verdens mest forskelligartede.


Således er mange peruvianske kinesere i dag af blandet kinesisk, spansk, afrikansk eller indiansk herkomst. Et skøn for den kinesisk-peruvianske blanding er omkring 1. Blandt de kinesiske migranter, der tog til Peru og Cuba, var der næsten ingen kvinder.


Kinesiske mænd havde kontakt med peruvianske kvinder i byer, der dannede de forhold og havde babyer af blandet race. Disse kvinder kom fra Andes- og kystområderne og kom ikke oprindeligt fra byerne, i haciendas ved kysten i landdistrikterne, ville indfødte unge kvinder af indígenas indfødte og serranasbjergoprindelse fra Andesbjergene komme på arbejde, disse indfødte Andeskvinder blev begunstiget som ægteskabelige partnere af kinesiske mænd frem for afrikanere.


Matchmakere arrangerede ægteskaber mellem kinesiske mænd og indígenas og serranas unge kvinder. Da disse injertos blev en del af det peruvianske samfund, søgte kinesiske mænd derefter piger af injertas-oprindelse som ægteskabspartnere.


Børn født af sorte mødre blev ikke kaldt injertos. I Peru og Cuba giftede nogle indiske indianere, mulat, sorte og hvide kvinder sig eller havde seksuelt forhold til kinesiske mænd, hvor ægteskaber med mulat, sorte og hvide kvinder blev rapporteret af Cuba Commission Report, og i Peru blev det rapporteret af New York Times, at peruvianske sorte og indiske indfødte kvinder giftede sig med kinesiske mænd til deres egen fordel og til mændenes ulempe, da de dominerede og "underkuede" de kinesiske mænd på trods af, at arbejdskontrakten blev annulleret af ægteskabet, hvilket vendte rollerne om. i ægteskab med den peruvianske kvinde, der besidder ægteskabelig magt, styrer familien og gør de kinesiske mænd slaviske, føjelige, "servile", "underdanige" og "feminine" og kommanderer dem rundt og rapporterer, at "Nu og da han [den kinesiske mand] bliver forelsket i charmen fra en dyster chola indianer og mestizakvinde eller samba en blandet sort kvinde, og bliver omvendt og slutter sig til Kirken, så han kan indgå ægteskabsbånd med den mørke señorita.


Inter-etnisk ægteskab i Sydøstasien går tilbage til spredningen af ​​indisk kultur, hinduisme og buddhisme til regionen. Fra det 1. århundrede og fremefter giftede for det meste mandlige handlende og købmænd fra det indiske subkontinent sig ofte med de lokale kvindelige befolkninger i Cambodja, Burma, Champa, Central Siam, den malaysiske halvø og det malaysiske øhav. Mange indianiserede kongeriger opstod i Sydøstasien i løbet af middelalderen. Fra det 9. århundrede og fremefter slog et stort antal for det meste mandlige arabiske handelsmænd fra Mellemøsten sig ned på den malaysiske halvø og den malaysiske øgruppe, og de giftede sig med den lokale malaysiske, indonesiske og kvindelige befolkning på de øer, der senere blev kaldt Filippinerne.


Dette bidrog til spredningen af ​​islam i Sydøstasien. Denne tradition fortsatte blandt portugisiske handlende, som også giftede sig med den lokale befolkning. Fra det tiende til det tolvte århundrede var persiske kvinder at finde i Guangzhou Canton, nogle af dem i det tiende århundrede som Mei Zhu i kejser Liu Changs harem, og i det tolvte århundrede boede der et stort antal persiske kvinder, bemærkes. for at bære flere øreringe og "stridige dispositioner".


Det nøjagtige antal amerikanere i Vietnam kendes ikke. U. S soldater udstationeret i Vietnam havde forhold til lokale kvinder, mange af kvinderne havde oprindelse fra klubber, bordeller og pubber. Den amerikanske ambassade rapporterede engang, at der var mindre end 1 amerikanere. En rapport fra det sydvietnamesiske senatunderudvalg antydede, at der er 15 til 20 børn af blandet amerikansk og vietnamesisk blod, men dette tal blev anset for lavt.


I det 19. århundrede og begyndelsen af ​​det 20. århundrede var der et netværk af et lille antal kinesiske og japanske prostituerede, der blev handlet på tværs af Asien, i lande som Kina, Japan, Korea, Singapore og Indien, i det, der dengang var kendt som "den gule slave". Trafik".


Der var også et netværk af prostituerede fra det kontinentale Europa, der blev handlet til Indien, Ceylon, Singapore, Kina og Japan på omkring samme tid, i det, der dengang var kendt som "den hvide slavetrafik". I blev det rapporteret, at mange russiske kvinder blev voldtaget, hvilket resulterede i, at mange japanske tropper blev inficeret med kønssygdomme. Nogle indo-hollandske kvinder, fanget i hollandske kolonier i Asien, blev tvunget til seksuelt slaveri. Den indonesiske invasion af Østtimor og Vestpapua forårsagede mordene på omkring , til , vestpapuanere og mange tusinde kvinder voldtaget.


Sexturisme er dukket op i slutningen af ​​det 20. århundrede som et kontroversielt aspekt af vestlig turisme og globalisering. Sexturisme udføres typisk internationalt af turister fra rigere lande. Forfatteren Nils Ringdal hævder, at tre ud af fire mænd mellem 20 og 50 år, der har besøgt Asien eller Afrika, har betalt for sex.


Kvindelig sexturisme opstod også i slutningen af ​​det 20. århundrede på Bali. Titusindvis af enlige kvinder myldrer hvert år på Balis strande i Indonesien. I årtier har unge balinesiske mænd draget fordel af den lune og afslappede atmosfære til at finde kærlighed og indtjening fra kvindelige turister - japanere, europæiske og australske for det meste - som efter alt at dømme virker helt tilfredse med arrangementet.


I dag er centralasiater dannet af blandinger af forskellige folkeslag, såsom mongoler, tyrkere, iranere. Den mongolske erobring af Centralasien i det 13. århundrede resulterede i massedrab på det iransktalende folk og den indoeuropæiske befolkning i regionen, og deres kultur og sprog blev afløst af de mongolske-tyrkiske folks kultur.


Den resterende overlevende befolkning giftede sig med angribere. Genetisk analyse af Hazara-folket indikerer delvis mongolsk herkomst. Mongoler slog sig ned i det nuværende Afghanistan og blandede sig med indfødte befolkninger, der talte persisk. En anden bølge af for det meste Chagatai-mongoler kom fra Centralasien og blev fulgt af andre mongolske grupper, forbundet med Ilkhanatet og Timuriderne, som alle slog sig ned i Hazarajat og blandede sig med den lokale, for det meste persisktalende befolkning, og dannede en særskilt gruppe.


Analysen påviste også afrikanske slægter syd for Sahara i både faderlige og moderlige herkomst af Hazara. Blandt hazaraerne er der 7.


Ægteskab blev oprindeligt frarådet af Tang-dynastiet. I Lu Chun blev udnævnt til guvernør i Kanton, var han væmmet over at finde kinesere bor med udlændinge og blandeægteskaber mellem kinesere og udlændinge.


Lu gennemtvang adskillelse, forbød ægteskaber mellem racer og gjorde det ulovligt for udlændinge at eje ejendom. Lu Chun mente, at hans principper var retfærdige og retfærdige. Iranske, arabiske og tyrkiske kvinder migrerede også lejlighedsvis til Kina og blandede sig med kinesere. Under Sui-dynastiet blev ti unge dansepiger sendt fra Persien til Kina.


Under Tang-dynastiet blev barer ofte overværet af iranske eller sogdiske servitricer, som optrådte danse for kunder. Under de fem dynastier og ti kongeriger Wudai - er der eksempler på persiske kvinder, der gifter sig med kinesiske kejsere.


Nogle kinesiske embedsmænd fra Song-dynastiets æra giftede sig også med kvinder fra Dashi-Arabien. I det 14. århundrede var den samlede befolkning af muslimer i Kina vokset til 4 millioner. For at begrænse volden blev både mongolske og centralasiatiske semu-muslimske kvinder og mænd af begge køn ifølge Ming-koden forpligtet til at gifte sig med Han-kinesere, efter at den første Ming-kejser Hongwu vedtog loven i artikel Han-kvinder, der giftede sig med Hui-mænd, blev Hui, og Han-mænd, der giftede sig med Hui-kvinder, blev også Hui.


Af den han-kinesiske Li-familie i Quanzhou besøgte Li Nu, søn af Li Lu, Hormuz i Persien i , giftede sig med en perser eller en arabisk pige og bragte hende tilbage til Quanzhou. Derefter konverterede han til islam. Li Nu var stamfader til Ming-dynastiets reformator Li Chih. Efter at Oghuz Turkmen Salars flyttede fra Samarkand i Centralasien til Xunhua, Qinghai i det tidlige Ming-dynasti, konverterede de tibetanske kvinder til islam, og de tibetanske kvinder blev taget som hustruer af Salar-mænd.


Et Salar-bryllupsritual, hvor korn og mælk blev spredt på en hest af bruden, var påvirket af tibetanere. En af Salar-primerne blev kaldt "Book of Diverse Studies" 雜學本本 Zaxue Benben på kinesisk.


Den version af sunni-islam, som Salars praktiserede, var stærkt påvirket af, at Salars giftede sig med Hui, der havde slået sig ned i Xunhua. Hui introducerede nye Naqshbandi Sufi-ordrer som Jahriyya og Khafiyya til Salars, og til sidst førte disse Sufi-ordrer til sekterisk vold, der involverede Qing-soldater Han, tibetanere og mongoler og sufier, som omfattede de kinesiske muslimer Salars og Hui. Ma Laichi bragte Khafiyya Naqshbandi-ordenen til Salars, og Salars fulgte Khafiyyas blomstrede moske-orden 花寺門宦.


Han prædikede tavs dhikr og forenklede Koranlæsninger og bragte den arabiske tekst Mingsha jing 明沙經, 明沙勒, 明沙爾 Minshar jing til Kina. Kargan-tibetanerne, der bor ved siden af ​​Salar, er for det meste blevet muslimske på grund af Salarerne. Salar mundtlige tradition minder om, at det var omkring, hvor de kom fra Samarkand til Kina. Tibetanske kvinder var de oprindelige hustruer til de første Salarer, der ankom til regionen, som er optegnet i Salars mundtlige historie.


Tibetanerne gik med til at lade deres tibetanske kvinder gifte sig med Salar-mænd efter at have stillet flere krav om at imødekomme kulturelle og religiøse forskelle. Hui og Salar gifter sig sammen på grund af kulturelle ligheder og følger den samme islamiske religion. Ældre Salars giftede sig med tibetanske kvinder, men yngre Salars foretrækker at gifte sig med andre Salarer. Han og Salar blander sig for det meste ikke med hinanden i modsætning til ægteskaber mellem tibetanske kvinder og Salar-mænd.


Salars bruger dog Han-efternavne. Salar patrilineære klaner er meget mere begrænsede end Han patriliniale klaner i, hvor meget de beskæftiger sig med kultur, samfund eller religion.


Salars tog næsten udelukkende ikke-Salar-kvinder som hustruer som tibetanske kvinder, mens de aldrig gav Salar-kvinder til ikke-Salar-mænd i ægteskab med undtagelse af Hui-mænd, der fik lov til at gifte sig med Salar-kvinder. Som et resultat er Salars stærkt blandet med andre etniciteter.


Salarer i Qinghai bor på begge bredder af den gule flod, syd og nord, de nordlige kaldes Hualong eller Bayan Salars, mens de sydlige hedder Xunhua Salars.


Regionen nord for den gule flod er en blanding af diskontinuerlige Salar og tibetanske landsbyer, mens regionen syd for den gule flod er solidt Salar uden huller imellem, da Hui og Salars skubbede tibetanerne i den sydlige region ud tidligere.


Tibetanske kvinder, der konverterede til islam, blev taget som koner på begge flodens bredder af Salar-mænd. Udtrykket for morbror ajiu bruges om tibetanere af Salars, da salarerne har tibetanske afstamning fra moderen. Tibetanere er vidne til Salars livspassager i Kewa, en Salar-landsby, og tibetansk smørte indtages også af Salars der. Andre tibetanske kulturelle påvirkninger som Salar-huse med fire hjørner med en hvid sten på dem blev en del af Salar-kulturen, så længe de ikke var forbudt af islam.


Hui-folk begyndte at assimilere og gifte sig med Salars i Xunhua efter at have migreret dertil fra Hezhou i Gansu på grund af det kinesiske Ming-dynasti, der regerede Xunhua Salars efter, og Hezhou-embedsmænd regerede Xunhua. Mange Salarer med Ma-efternavnet ser ud til at være af Hui-afstamning, da mange Salarer nu har Ma-efternavnet, mens størstedelen af ​​Salars i begyndelsen havde Han-efternavnet. Et eksempel på Hezhou Hui, der blev Salars, er Chenjia Chen-familien og Majia Ma-familiens landsbyer i Altiuli, hvor Chen- og Ma-familierne er Salarer, der indrømmer deres Hui-ophav.


Ægteskabsceremonier, begravelser, fødselsritualer og bøn blev delt af både Salar og Hui, da de giftede sig og delte den samme religion, da flere og flere Hui flyttede ind i Salar-områderne på begge breder af den gule flod. Mange Hui giftede sig med Salars, og efterhånden blev det langt mere populært for Hui og Salar at gifte sig på grund af begge at være muslimer end for ikke-muslimske Han, mongoler og tibetanere.


Salar-sproget og -kulturen blev dog stærkt påvirket i det 14. århundrede i deres oprindelige etnogenese af ægteskab med mongolske og tibetanske ikke-muslimer med mange låneord og grammatisk indflydelse fra mongolske og tibetanske på deres sprog. Salarer var flersprogede i Salar og mongolske og derefter på kinesisk og tibetansk, da de handlede meget i perioderne Ming, Qing og Republikken Kina på den gule flod i Ningxia og Lanzhou i Gansu.


Salars og tibetanere bruger begge udtrykket morbror ajiu på Salar og kinesisk, azhang på tibetansk for at henvise til hinanden, med henvisning til det faktum, at Salars er efterkommere af tibetanske kvinder, der gifter sig med Salar-mænd. Efter at have brugt disse udtryk gentager de ofte den historiske beretning om, hvordan tibetanske kvinder blev gift med 2, Salar-mænd, som var de første Salarer, der migrerede til Qinghai.


Disse udtryk illustrerer, at Salars blev set adskilt fra Hui af tibetanere. Ifølge legenden kom ægteskaberne mellem tibetanske kvinder og Salar-mænd efter et kompromis mellem krav fra en tibetansk høvding og Salar-migranterne. Salarerne siger, at Wimdo-dalen blev styret af en tibetaner, og han krævede, at Salarerne fulgte 4 regler for at gifte sig med tibetanske kvinder.


Han bad dem om at installere tibetanske buddhistiske bønneflag på deres huses fire hjørner, at bede med tibetanske buddhistiske bedehjul med det buddhistiske mantra om mani padma hum og at bukke for statuer af Buddha. Salarerne afviste disse krav og sagde, at de ikke reciterede mantraer eller bøjede sig for statuer, da de kun troede på én skabergud og var muslimer.


De gik på kompromis med flagene i husene ved at lægge sten på deres hushjørner i stedet for tibetanske buddhistiske bønneflag. Nogle tibetanere skelner ikke mellem Salar og Hui på grund af deres islamiske religion. I Wimdo township havde kun én Salar, fordi tibetanere klynkede over den muslimske bøn og en moské bygget i området i de tidlige s, så de smed det meste af Salarerne ud af regionen.


Salarer var tosprogede i Salar og tibetansk på grund af blandet ægteskab med tibetanske kvinder og handel. Det er langt mindre sandsynligt, at en tibetaner taler Salar. I det østlige Qinghai og Gansu var der tilfælde af tibetanske kvinder, der forblev i deres buddhistiske lamaistiske religion, mens de giftede sig med kinesiske muslimske mænd, og de ville få forskellige sønner, der ville være buddhister og muslimer, de buddhistiske sønner blev lamaer, mens de andre sønner var muslimer.


Hui og tibetanere giftede sig med Salars. I grænsedistrikterne i Sichuan blev der fundet adskillige halve kinesisk-tibetanere. Tibetanske kvinder var glade for at gifte sig med kinesiske handlende og soldater. Kinesiske mænd giftede sig også med tyrkiske uiguriske kvinder i Xinjiang fra til Nogle gange påvirkede fattigdom uiguriske kvinder til at gifte sig med kinesiske. Disse ægteskaber blev ikke anerkendt af lokale mullahs, da muslimske kvinder ikke måtte gifte sig med ikke-muslimske mænd under islamisk lov. Dette stoppede ikke kvinderne, fordi de nød fordele, såsom ikke at være underlagt visse skatter.


Uiguriske kvinder gift med kineserne behøvede heller ikke at bære slør, og de modtog deres mands ejendom ved hans død. Disse kvinder fik forbud mod at blive begravet i muslimske grave.


Børn af kinesiske mænd og uiguriske kvinder blev betragtet som uiguriske. Nogle kinesiske soldater havde uiguriske kvinder som midlertidige hustruer, og efter mandens værnepligt var slut, blev konen efterladt eller solgt, og hvis det var muligt, blev sønner taget, og døtre solgt.


Efter den russiske borgerkrig bosatte et stort antal russere sig i Manchuriet-regionen i Kina. En kinesisk forsker Zhang Jingsheng skrev essays i og i forskellige kinesiske tidsskrifter, hvori han roste fordelene ved at blande russere og kinesere, og sagde, at interracial sex ville fremme større forståelse mellem de to folk og frembringe børn med de bedste fordele for begge folk.


Europæiske rejsende bemærkede, at mange han-kinesere i Xinjiang giftede sig med Uyghur, som blev kaldt tyrkiske kvinder og fik børn med dem. En kineser blev set med en "ung" og "god udseende" uigurisk kone, og en anden kineser efterlod sin uiguriske kone og barn i Khotan.


Derefter fortsatte nogle blandede ægteskaber mellem han- og uiguriske folk. En Han giftede sig med en uigurisk kvinde og fik tre døtre med hende, og andre tilfælde af blandet ægteskab fortsatte også.


Lige siden s, fik afrikanske studerende lov af den kinesiske regering til at studere i Kina, da venskabelige forbindelser med afrikanere og afrikansk-relaterede mennesker var vigtige for KKP's "tredje verden"-koalition. Mange afrikanske mandlige studerende begyndte at blande sig med de lokale kinesiske kvinder. Ægteskabsartikler September 26, Sammenfattende Besøg venligst asiatiske forhold omfatter asiatiske kvinder og asiatiske piger Læs og lær mere om konflikter mellem racerforhold.


California Bail Bonds Bounty Hunters. immigrationsadvokat. Flytteflytningsservice. Alpine bilstereo. Tæpperens Los Angeles. Gratis artikler Hjem Registrer Indsend en artikel Links Kontakt Arkiv. Servicevilkår Privatlivspolitik. Mandag den 20. december Boligreparation. Hjemmevirksomhed.

No comments:

Post a Comment